Marcel Ostertag

Terava- ja sirgjooneline
Marcel Ostertag



Särav punane ja voogavad siidkangad – Berliini Mercedes-Benzi moenädalal (Mercedes-Benz Fashion Week) esitleb modell Franziska Knuppe 2013. a kevadsuvist kollektsiooni.

Oma loominguga tahab ta tugevdada naiste eneseusaldust. Et tal endal on seda rohkem kui küllalt, tõestab noor Müncheni disainer väga hea meelega – näiteks kõrgetel kontsadel modellina oma enda moenäitusel.

Marcel Ostertag on see, mida võiks täielikult nimetada „self-made“. Oma samanimelise kaubamärgi loomingulise pea ja näona on 33-aastane mees tegija ja firmamärk ühes isikus ning teda peetakse Saksamaa arenevaks noordisaineriks. Seejuures ei kuulu Marcel Ostertag rangelt võttes enam päris noorte kaubamärkide hulka. Alates asutamisest 2006. aastal esitleb ta Berliini Mercedes-Benzi moenädalal korrapäraselt oma kollektsiooni – ja suure eduga. Eelkõige uhked suurlinnaamatsoonid armastavad linliku iseloomuga mudeleid, mis annavad samaaegselt edasi ka kõrgmoe tunnet – ja tulevad seejuures toime päris ilma Lõuna-Baierimaa Alpide romantikata (Ostertag kasvas üles kohakeses nimega Berchtesgaden). Pigem on moedisainer pühendunud Müncheni glamuurile. Siin ta elab, töötab ja leiab oma inspiratsiooni. Oma loominguga soovib ta naisi kaunimaks muuta, nad peavad end oma riietes hästi tundma. Seda põhimõtet järgib ta täielikult.

Enne välkkiiret karjääri moemaailmas oli Ostertagil palju aastaid üks teine suur kirg, mis on ka seotud lavaga – balletitants. Põlveoperatsiooni tõttu siiski suur unistus teoks ei saanud. Pärast mõnda vabamalt võetud aastat tõid moeõpingud mainekas Londoni St. Martins College'is vajaliku distsipliini ja auahnuse tagasi. Kiitusega 1,0 plus lõpetas andekas disainer esmalt bakalaureuse- ja hiljem magistriõppe ning näitas oma töid võistlusel „Lancôme Colour Award“, Londoni Victoria ja Alberti Muuseumis ja Pekingi moenädalal.
Magistrikraadi ja mahuka moealase oskusteabega – juba õpingute ajal töötas Ostertag Paul Smithi, Burberry ja Dunhilli projektide kallal – pöördus ta Saksamaale tagasi. Laenuga finantseeris ta oma esimese kollektsiooni, võistluse „Karstadt New Generation Award“ 2008 võiduga tulid ajakirjandus, spetsiaalselt Karstadti jaoks kavandatud sari ja 60 000 eurot auhinnaraha – nurgakivi järgmisteks aastateks ning Ostertagi esimeseks oma näituseks Berliini 2009. a Mercedes-Benzi moenädalal.
Noor staar köitis ka Miele moeekspertide tähelepanu, kes alustasid temaga paljulubavat koostööd. 2012. a esitles Ostertag rahvusvahelisel elektroonikamessil (Internationale Funkausstellung - IFA) juba kolmandat korda eksklusiivselt oma kollektsiooni Miele moepäevade raames („Miele Fashion Days“). Kaks aastat varem avaldas ta muljet „Miele Kleidi“ – glamuurse punase vaiba kleidi ja IFA-moenäituse iga-aastase tähe – imelise kavandiga.

Armastusele balleti vastu on Marcel Ostertag endiselt truuks jäänud. Paljud ta mudelitest peidavad endas erilist kergust, mis on omane balletitantsijatele laval. Voogavad kangad, palju šifooni, selged jooned ja luksuslikult viimistletud detailid iseloomustavad osaliselt 70ndatest ja 80ndatest aastatest inspireeritud naiselikke mudeleid. Lisandub loominguline materjalide kooslus kõrgtehnoloogilistest kangastest ja looduslikest kiududest, nagu näiteks 2012. a eduka sügistalvise kollektsiooni puhul: kaunid mustrilised rohelistes ja pruunides toonides kostüümid särasid läikivates lurekskangastes ja brokaadis.
2013. a kevadsuviseks kollektsiooniks mõtles Ostertag välja – kõik oma esemed laseb ta valmistada Saksamaal – muuhulgas täiesti kantavad punased, säravatest siidkangastest, kurguni kinnised, rafineeritud õlaväljalõigetega unistuste õhtukleidid.
Suurima üllatuse eest hoolitses aga moelooja ise. Punases kleidis, kõrgetel kontsadel, habeme, meigi ja lillepärjaga ülespandud juustel avas ta juuresoleva moekogukonna aplausi saatel oma sõu. Braavo!

www.marcelostertag.com

Tekst: Kim Leclaire